Uczniowie klasy 1 A biorą udział w projekcie, który zapewni fascynujące lekcje o nowych technologiach! Scenariusze lekcji ułatwią realizację lekcji dotyczących działania nowych technologii, bezpieczeństwa w sieci i programowania, a atrakcyjny zestaw edukacyjny zaangażuje uczniów i pomoże im rozpocząć przygodę z językiem Scratch Jr. i Scratch. Nowe technologie są dla każdego i te scenariusze pomogą Nam się o tym przekonać.
Zestaw „Zaprogramowani na przygodę”
Głównym bohaterem zestawu jest robot Kodeusz, którego statek kosmiczny rozbija się na nieznanej planecie. W trakcie kolejnych lekcji robot będzie prosił dzieci o pomoc w naprawie pojazdu. Każde zadanie będzie wymagało zdobycia programistycznej wiedzy. Wciągająca fabuła, sympatyczny i zabawny Kodeusz, a także ciekawe zadania z pewnością zachęcą dzieci do nauki programowania.
W skład zestawu wchodzą: interaktywna plansza, planety do przytwierdzania na planszy, figurka robota, listy Kodeusza do dzieci, nagranie audio oraz animację na płycie (są te elementy wizualizujące uczniom fabułę i przenoszące ich w kosmiczny świat), a także instrukcja dla nauczyciela. Zestaw jest ściśle związany z cyklem scenariuszy lekcji.
Jakie nagrody czekają na uczestników?
- zestaw edukacyjny „Zaprogramowani na przygodę” do nauki programowania,
- indeksy dla uczniów do notowania postępów w projekcie,
- list do dyrekcji szkoły informujący o Twoim udziale w projekcie,
- konferencja dla nauczycieli organizowana przez Fundację Uniwersytet Dzieci,
- wykład dla dzieci o tematyce przyrodniczej lub technicznej poprowadzony przez naukowca na uczelni wyższej w maju lub czerwcu 2019 r. (opcjonalna część projektu; udział w wykładzie płatny dla uczniów),
- artykuły specjalistyczne (strefa wiedzy dla nauczyciela) i inne materiały dydaktyczne, w tym filmy,
- certyfikat dla nauczyciela oraz dyplom dla klasy.